let it snow

i d a g  s n ö a r  d e t
&  d e t   ä r   v i t t   u t e

hej. det blev aldrig av att skriva igår, jag satt inte så jätte mycket vid datorn antar jag, men jag är här & jag ska berättade vad ni nu vill veta. dagen började som alltid med skola, där det för övrigt inte hände så mycket! vi skulle tydligen ha en dikt med oss till svenskan, men eftersom jag inte var i skolan förra veckan hade jag ingen aning. jag var dock duktig & sprang upp till en dator & skrev ut 'illusionernas vän' eller något sånt & fick läsa den. hm. efter skolan mötte jag mamma & pappa i stan för att äta kinamat, vilket var gott som vanligt!  (dock inte riktigt lika godast i världen som annars) sen åkte vi & kollade lite diskmaskiner, tvättmaskiner & lite sånt, som förvånansvärt nog var ganska kul. musikbörsen för att kolla bas & ett utvecklingssamtal på ca 45 minuter. allt var bra, antar jag! sen blev det hem & prata lite med spudie, bara. (& se desperate housewives, såklart!)

idag tog jag 10.12 bussen till skolan, så var framme vid halv tolv, ungefär! vi hade expo & jag målade mitt lilla nerbombade hus, & det var ungefär allt jag hann med på den två & en halv timmen. sen var det bara matte, där jag & niklas gjorde en del på våran 'rapport' om rökning & sånt. klockan 16.20 åkte bussen hemåt & jag var hemma vid sex! då hade mamma & pappa redan köpt diskmaskin & sånt, så jag blev skitsur & gick & la mig & sov, vaknade vid tjugo över åtta ungefär, packade in lite kläder i garderoben, duschade & nu sitter jag här.

det är kanske dags att börja med alla miljoner läxor jag har för tillfället, men jag orkar inte just nu, känner jag. jag vill ha ljud på datorn så jag kan lyssna lite på musik & jag vill ha min mobilsladd som någon antagligen fick med sig hem ifrån england i somras (vem?) & jag vill ha min ögonfransböjare som jag av misstag tror jag lagt ner i antingen lindas' eller spudies' sminkväska. ni kan ju kolla? ^-^

för övrigt stör jag mig bara på när folk inte kan ha ett eget litet liv, utan måste leva andras till stor del. jag säger inte att man inte ska få tycka om vad man vill, men det blir ganska uppenbart. hm. that's it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0